شیراز ۱۴۰۰

ساخت وبلاگ

photo_2016-05-20_19-15-16

photo_2016-05-20_19-15-16

شاگردان محمد بنا موفق شدند با برد ۸ بر صفر مقابل روسیه در فینال جام جهانی کشتی فرنگی ضمن رقم زدن قهرمانی، روس ها را با نتیجه ۸ بر صفر بدرقه کردند. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از “ورزش سه”، تیم ملی کشتی فرنگی ایران بعد پیروزی مقابل اوکراین، آذربایجان و ترکیه رو در روی روسیه در بازی فینال قرار گرفت  تا طلای جهان را در شیراز و خاک ایران نگه دارد.

محمد بنا سرمربی تیم ملی ترکیب سامان عبدولی، امید نوروزی، افشین بیابانگرد، سعید عبدولی، رامین طاهری، حبیب الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان زاده را رو در روی روس ها قرار داد تا این مردان ضامن حضور طلا در ایران باشند. مردان فرنگی کار ایرانی با دوبنده آبی رو در روی روس هایی قرار گرفت که دوبنده قرمز بر تن داشتد. کری خوانی های سرمربی روسیه دیدار را قبل از شروع بسیار پراسترس و مهیج کرده بود اما کشتی گیران ایرانی بهترین و درجه بودند به طوریکه در تمامی اوزان کشتی گیران روس مقابل شیربچه های ایرانی مغلوب شدند. در همان ۵ کشتی اول قهرمانی ایران مسجل شد اما با این حال کشتی گیران بعدی هم به روس ها رحم نکردند تا ایران قهرمان کشتی فرنگی دنیا شود.

۵۹کیلوگرم، سامان عبدولی؛ “سامان با تعصب”

مبارزه دو کشتی گیر با ندای «ایران ایران ایران »و صدای کر کننده تماشاگران آغاز شد. سامان که جانشین سوریانی که در حال ریکاوری است، شده کشتی درگیرانه ای را با سرگیی امیلین شروع کرد اما اخطار اول به خودش داده شد. ولی تماشاگران اجازه ندادند او در خاک امتیاز دهد تا داور سرپا داد تا کشتی صفر بر صفر ادامه پیدا کند و اینبار عبدولی از حریفش امتیاز بگیرد.

عبدولی بارانداز را بالا میکشد اما داور سوت توقف کشتی را برای سرپا اعلام میکند .وقت اول با شور و هیجان سالن دستغیب شیراز به پایان می رسد. بنا باز بعد از چند کشتی خودش روی تشک آمده و عبدولی را کوچ میکند. دومین اخطار در سی امین ثانیه وقت دوم و اولین امتیاز برای سامان اعلام شد. یک بر صفر به نفع ایران در کشتی اول مسابقه ادامه دارد. دقیقه چهارم اخطار دوم به عبدولی داده شد و یک بر یک کشتی مساوی شد. در خاک اتفاقی نیفتاد تا کشتی با همین نتیجه تساوی ادامه پیدا کند اما دیدار یک بر یک تساوی دنبال می شود و به دلیل اینکه حریف روس آخرین امتیاز را گرفته است سامان باید نتیجه را به سود خودش تغییر دهد.

تلاش های عبدولی که برای امتیاز تقلا می کرد جواب داد. اخطار سوم و امتیاز دوم تا دو بر یک به نفع ایران کشتی در دقیقه آخر ادامه پیدا کند. عبدولی دست خودش را گیر انداخته و با جسارت اولین برد را تقدیم ایران میکند.

۶۶کیلوگرم، امید نوروزی؛ سالتو سه هزار نفره

ترانه پیروزی عبدولی در ورزشگاه شروع به خواندن می کند تا امید نوروزی آتشفشان انرژی را به شیراز هدیه دهد. امید نوروزی و زایور کابالویف کشتی دوم در وزن ۶۶کیلو را آغاز کردند. “نوروزی شیرازی” شعار تماشاگران در دیار حافظ برای نوروزی است.

داور اولین اخطار را به امید نوروزی داد تا صدای سوت تماشاگران بلند و بلند تر شود. نوروزی قرص و محکم به تشک چسبیده و اجازه اجرای فن به کابولویف نمی دهد. کشتی سرپا اعلام می شود و نوروزی در حمله های پیاپی اولین اخطار را میگیرد تا با اجرای شگردش در خاک یعنی بارانداز دو بر صفر جلو بیفتد. سه دقیقه اول با نتیجه دو بر صفر به نفع نوروزی تمام شد.

تایم دوم شروع شد و در همان ابتدای کار کشتی گیر روسی ضربه هایی را به سر نوروزی وارد کرد. بنا به نوروزی دستور حمله داد تا نوروزی اخطار دوم همراه با یک امتیاز را بگیرد و نتیجه را سه بر صفر کند. همه چیز آماده سالتوهای زیبای نوروزی که نماد بازی ها هم هست شد. نوروزی سالتو و هفت بر صفر، تماشاگران با شعار امید یکی دیگه از نوروزی نتیجه هشت بر صفر را میخواهند.

۷۱کلیوگرم، افشین بیابانگرد؛ برنده فینال هفتاد و یکی ها

به قول گوینده ورزشگاه و اینک فینال وزن ۷۱ کیلوگرم بین  افشین بیابانگرد و عبوزید مانتسیگو همین حالا آغاز شد. ایران تا اینجا دو بر صفر پیش افتاده و بیابانگرد به دنبال ادامه پیروزی های تیم ملی است. بیابانگرد اولین اخطار را از حریفش گرفت اما در خاک نتوانست امتیازی بگیرد تا کشتی همچنان صفر بر صفر دنبال شود. . کشتی به دلیل مصدومیت دهان افشین متوقف شده است.

کشتی گیر روسی از بیابانگرد یک اخطار گرفت و با باراندازی که انجام داد ۲ امتیاز از آن خود کرد تا کشتی  با  نتیجه دو بر صفر به وقت دوم برود. بیابانگرد که در اردوی تیم ملی در شیراز با تمرین کنار نوجوانان شیرازی به اخلاق شهره شد وقت دوم را با نتیجه دو بر صفر عقب افتاد. با فشار زیادی که به حریفش آورد اولین امتیاز را با خارج کردن پای حریفش گرفت. حالا کشتی دو بر یک شده و افشین باز هم از حریفش اخطار گرفت  تا دومین امتیاز را هم بگیرد و کشتی را مساوی کند. امتیاز سوم با خروج پای ورزشکار روسی نصیب ایرانی ها شد.

چهل ثانیه تا پایان و افشین که دو بر صفر عقب افتاد اما دلاورانه کشتی گرفت تا سه بر دو جلو افتاد، ۵۴۳۲۱و تمام.

۷۵ کیلوگرم، سعید عبدولی؛ برد بدون درد سر

عبدولی کشتی نگرفته پیروز شد، در حالی که نام ابراکای کالاندیا برای این وزن اعلام شده بود این کشتی گیر روی تشک حاضر نشد تا داور دست عبدولی را به عنوان برنده بالا ببرد.

۸۰کیلوگرم، رامین طاهری؛ قاصد قهرمانی

رامین طاهری در وزن هشتاد مقابل رمضان اباچیرف قرار گرفته است. ایران حالا چهار بر صفر پیش افتاده و تا پیروزی فاصله چندانی ندارد البته آن هم روی کاغذ وگرنه ایران تا الان فرماندار جام جهانی شیراز شده است. اولین اخطار در دقیقه دوم به طاهری داده شد که داور در خاک دو امتیاز به کشتی گیر روسی داد که با اعتراض مربیان ایران فیلم باز بینی شد اما به دلیل اعتراض نا درست یک امتیاز دیگر هم به جمع کشتی گیر روسی اضافه شد.

در حالی که طاهری یک اخطار از حریفش گرفته بود امید نوروزی روی جایگاه ویژه ورزشگاه رفت و در آغوش مسئولین قرار گرفت. رامین دومین اخطار را هم از حریفش گرفت و کشتی را سه بر یک کرد اما ضربه های غیر فنی سر کشتی گیر روسی با جریمه دو امتیازی و تساوی مسابقه همراه شد تا طاهری با روحیه ای که گرفته بود نتیجه را مثل کشتی صبحش مقابل ترکیه جبران کند.

حالا ایران پنج بر سه پیش افتاده و قهرمان جام جهانی شیراز شده است. مربی روس به داخل زمین آمده و از داور کارت زرد می‌گیرد و اعتراضش هم جواب نمی دهد و تنها کشتی را شش بر سه می کند.

تماشاگران شعار «بریده بریده »سر داده اند. رامین باید برای بار دوم در خاک بنشیند ،چهارمین و آخرین امتیاز به رمضان روس داده شد تا شش بر چهار نتیجه پایانی این مسابقه باشد.  ۵، ۴، ۳، ۲، و یک، ایران قهرمان کشتی فرنگی جهان شد. طاهری بعد از این برد پشتک واروی شادی خودش را تقدیم به تماشاگران پر شور شیرازی کرد.

۸۵کیلوگرم، حبیب اخلاقی؛ برد با خون و خونریزی

حبیب الله اخلاق ی با دو مدال برنز قهرمانی جهان و طلای بازی های آسیایی مقابل سوسروکو کودزوکوف قرار گرفت. روس ها حالا دیگر به دنبال باختن آبرومند هستند. اولین و دومین امتیاز با بیرون رفتن پای کشتی گیر روس نصیب اخلاقی شد. اخلاقی با تجربه کشتی را اداره کرد تا وقت اول با نتیجه دو بر صفر به اتمام برسد. ژست بنا در کنار تشک دیدنی است. وقت دوم با تشویق های بی امان تماشاگران آغاز شده است. در حالی که صورت اخلاقی دچار خونریزی شده این کشتی گیر همچنان با غیرت ادامه می دهد. داور از پزشک مسابقه میخواهد صورت اخلاقی را پاک کند. حبیب کشتی ایران در یک کشتی با برنامه  ایران را شش بر صفر جلو انداخت.

۹۸ کیلوگرم، قاسم رضایی؛ بی‌رحم‌های ایرانی مقابل روس‌ها

هفتمین کشتی فینال جام جهانی را قاسم رضایی و کانتیمیر ماگاندوف رقم خواهند زد. دلاور مرد ۹۸ کیلو گرم ایران ،قهرمان طلای المپیک که با آمادگی خوبی به شیراز آمده است. کشتی خوش قد و بالا های فینال آغاز شد. اولین اخطار در دقیقه دوم به رضایی داده شد. هرکول کشتی فرنگی ایران چنان در خاک نشست که  هزار تماشاگر ورزشگاه هم نمیتوانستند او را تکان دهند.

رضایی نه تنها در خاک امتیاز نداد که در یک دقیقه بعد یک اخطار از حریف روسی اش ماگاندوف گرفت و با یک بار انداز جانانه سه بر صفر پیش افتاد. وقت اول به اتمام رسید اسماعیل نژاد مربی ایران رضایی را خشک کرد و اغاز وقت دوم و تنها سه تایم دیگر تا پایان جام جهانی باقیست. کری تماشاگران شیرازی با روس ها آغاز شد و “لا لا لای لای روسیه ما قهرمانیم توی دنیا” شعار آنها بود.

کشتی گیر روسی میرفت که سالتو رو در اختیار بگیرد اما رضایی رو کرد و با خاک حریفش یک امتیاز دیگر گرفت تا کشتی سه بر یک شود اما داور یک امتیاز رضایی را برگرداند تا همان دو بر یک نتیجه پایانی کشتی باشد.

۱۳۰کیلوگرم، بشیر باباجان زاده

در کشتی آخر در وزن ۱۴۰کیلوگرم بشیر بابا جان زاده مقبال سرگیی سمینوف قرار گرفت. اولین امتیاز وقتی که بشیر در خاک حریف روسی نشست با بدل باباجان زاده و زیبا ترین صحنه کشتی های امروز شروع شد. سه بار انداز پیاپی از سنگین وزن فرنکی ایران شش امتیاز پیاپی به ایران و سالن دستغیب هدیه کرد. وقت اول با همین نتیجه به اتمام رسید. تایم پایانی جام جهانی کشتی فرنگی شیراز با سوت داور آغاز شد. کشتی گیر روسی پای بشیر را به بیرون برد و یک امتیاز گرفت تا باباجان زاده فشارش را بیشتر و بیشتر کند. یک اخطار کم کاری به روی ها داده شد. دو کشتی گیر دیگر تای نفس کشیدن ندارند.

با اینکه این کشتی در سنگین وزن انجام شد اما کشتی زیبایی از آب در امد. دومین اخطار در یک دقیقه به پایان بازی به بشیر داده شد تا دومین امتیاز به سمینوف داده شود و حالا بششیر باباجان زاده هفت بر دو مسابقه را برد تا ایران با برد قاطع هشت بر صفر یک شب رویایی را در کنار حافظ و سعدی با حضور شاهچراغ و یک  تاریخ کهن پشت سر بگذارد.

گزارش مستقیم از شیراز: میثم حجتی

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 231 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:45

سالتو بارانداز دیدنی امید نوروزی روی حریف روسی

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 217 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:45

خلاصه دیدار کشتی فرنگی ایران – روسیه

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 218 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:45

مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 203 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:09

سطح سوم پل طبقاتی معلم در شهریور امسال به بهره برداری می رسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، با توجه به دوطبقه شدن محور ایمان و اتصال سطح دوم پل معلم به این طرح، ساخت و افتتاح سطح دوم به نوع سازه انتخاب شده برای محور ایمان وابسته شده و به همین دلیل تنها ستونهای این سطح از پل ساخته شده است. پل طبقاتی معلم پس از طرح های باهنر، معالی آباد، ستارخان و تخت جمشید، پنجمین پل سه سطحی شیراز است که با افتتاح پل روگذر دلگشا در سال جاری تعداد آن به ۶ عدد می رسد.

عکس : صابر کشاورز 

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 212 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:09

جام جهانی کشتی فرنگی شیراز؛

پیروزی مقتدارنه کشتی فرنگی ایران برابر آذربایجان

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 223 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:09

هیئت حضرت علی‌اکبر (ع) با همکاری انجمن عکس شیراز به مناسبت ولادت امام مهدی(عج) جشنواره عکاسی با موضوع امام زمان، امام همه انسان‌ها، در محیط ایسنتاگرام برگزار می‌کند.دبیر جشنواره عکس “امام همه”در این رابطه اظهار داشت :‌ تصاویر ارسالی هم زمان در دو بخش نگاه مردم و هیئت داوران مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپس طی مراسمی با برپایی نمایشگاه آثار منتخب از نفرات برگزیده تقدیر به عمل میآید.
همتیان مدت برگزاری این جشنواره از ۲۸/۰۲/۱۳۹۵ تا ۱۶/۰۳/۱۳۹۵ اعلام کرد که شرکت کنندگان تا ۱۰/۰۳/۱۳۹۵ فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند. وی هدف از اجرای این جشنواره را نشان دادن حضور امام زمان در زندگی همه مردم و به تصویر کشیدن شور واشتیاق مردم در ایام نیمه شعبان عنوان کرد و افزود: امام زمان(عج) متعلق به تمام انسان‌ها، با هر عقیده ایست. لذا جا دارد که همه با نگاه خود عشق و محبت به امام خوبی‌ها را در صفحات مجازی به اطلاع همه برسانند تا به این ترتیب، عمومیت اعتقاد به ایشان نشان داده شود.
وی شرط اصلی شرکت در جشنواره را دسترسی به صفحه ایسنتاگرام عنوان و اعلام کرد، کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با رجوع به صفحه emamehame از شرایط جشنواره مطلع شوند.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:
http://shiraz.events/event/emamehame

IMG_1395-02-29 09_23_42

IMG_1395-02-29 09_23_42

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 247 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:29

گزارشی از تپه باستانی در حاشیه بزرگراه رحمت

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:29

برنامه رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ شیراز اعلام شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی با حضور تیم های ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، قزاقستان، آلمان و اوکراین بعنوان  ۸  تیم برتر دنیا روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می شود.

1463629545697

1463629545697

برنامه کامل این رقابت ها به شرح است :

پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه:

ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰:

مسابقات دور اول:

گروه A:
روسیه- بلاروس
آلمان- قزاقستان

گروه B:
آذربایجان – ترکیه
ایران- اوکراین

ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷: مراسم افتتاحیه

ساعت ۱۷ تا ۲۱:

مسابقات دور دوم:

گروه A:
روسیه – آلمان
بلاروس- قزاقستان

گروه B:
آذربایجان- ایران
ترکیه- اوکراین

مسابقات دور سوم:

گروه A:
روسیه – قزاقستان

گروه B:
آذربایجان- اوکراین

جمعه ۳۱  اردیبهشت ماه:

ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۴۵

ادامه مسابقات دور سوم:

گروه A:
بلاروس- آلمان

گروه B:
ایران-  ترکیه

ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۴۵: مسابقه برای کسب مقام هفتم

ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۳:۴۵: مسابقه برای کسب مقام پنجم

ساعت ۱۶ تا ۱۷:۱۵: مسابقه رده بندی

ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۷:۴۵: مسابقات فینال

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:29

برنامه رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ شیراز اعلام شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی با حضور تیم های ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، قزاقستان، آلمان و اوکراین بعنوان  ۸  تیم برتر دنیا روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می شود.

1463629545697

1463629545697

برنامه کامل این رقابت ها به شرح است :

پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه:

ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰:

مسابقات دور اول:

گروه A:
روسیه- بلاروس
آلمان- قزاقستان

گروه B:
آذربایجان – ترکیه
ایران- اوکراین

ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷: مراسم افتتاحیه

ساعت ۱۷ تا ۲۱:

مسابقات دور دوم:

گروه A:
روسیه – آلمان
بلاروس- قزاقستان

گروه B:
آذربایجان- ایران
ترکیه- اوکراین

مسابقات دور سوم:

گروه A:
روسیه – قزاقستان

گروه B:
آذربایجان- اوکراین

جمعه ۳۱  اردیبهشت ماه:

ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۴۵

ادامه مسابقات دور سوم:

گروه A:
بلاروس- آلمان

گروه B:
ایران-  ترکیه

ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۴۵: مسابقه برای کسب مقام هفتم

ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۳:۴۵: مسابقه برای کسب مقام پنجم

ساعت ۱۶ تا ۱۷:۱۵: مسابقه رده بندی

ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۷:۴۵: مسابقات فینال

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:23

گزارشی از تپه باستانی در حاشیه بزرگراه رحمت

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:39

هیئت حضرت علی‌اکبر (ع) با همکاری انجمن عکس شیراز به مناسبت ولادت امام مهدی(عج) جشنواره عکاسی با موضوع امام زمان، امام همه انسان‌ها، در محیط ایسنتاگرام برگزار می‌کند.دبیر جشنواره عکس “امام همه”در این رابطه اظهار داشت :‌ تصاویر ارسالی هم زمان در دو بخش نگاه مردم و هیئت داوران مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپس طی مراسمی با برپایی نمایشگاه آثار منتخب از نفرات برگزیده تقدیر به عمل میآید.
همتیان مدت برگزاری این جشنواره از ۲۸/۰۲/۱۳۹۵ تا ۱۶/۰۳/۱۳۹۵ اعلام کرد که شرکت کنندگان تا ۱۰/۰۳/۱۳۹۵ فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند. وی هدف از اجرای این جشنواره را نشان دادن حضور امام زمان در زندگی همه مردم و به تصویر کشیدن شور واشتیاق مردم در ایام نیمه شعبان عنوان کرد و افزود: امام زمان(عج) متعلق به تمام انسان‌ها، با هر عقیده ایست. لذا جا دارد که همه با نگاه خود عشق و محبت به امام خوبی‌ها را در صفحات مجازی به اطلاع همه برسانند تا به این ترتیب، عمومیت اعتقاد به ایشان نشان داده شود.
وی شرط اصلی شرکت در جشنواره را دسترسی به صفحه ایسنتاگرام عنوان و اعلام کرد، کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با رجوع به صفحه emamehame از شرایط جشنواره مطلع شوند.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:
http://shiraz.events/event/emamehame

IMG_1395-02-29 09_23_42

IMG_1395-02-29 09_23_42

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:35

گروه کر شیراز

گروه کر شیراز

ارکستر و گروه کُر شیراز که به نمایندگی از کشورمان در جشنوارهٔ اروپایی موسیقی محلی در شهر ولیکو ترنوا در بلغارستان شرکت کرده بود، موفق به کسب مقام نخست این جشنواره شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، ارکستر و گروه کُر شیراز، که برای سه روز با همکاری ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد فارس در این جشنوارهٔ سالانه شرکت کرده بود، موفق به دریافت پنج نشان و دیپلم افتخار، از داوران این جشنواره شد.
این گروه با رهبری و مدیری احسان سالاری و با شرکت دوازده نوازندهٔ خانم به روی صحنهٔ جشنوارهٔ فولکلور بالکان رفت؛ جشنواره یی که در آن گروه‌های مختلفی از کشورهای حوزهٔ بالکان، روسیه و بلغارستان نیز شرکت داشتند.
در دو روز نهایی این برنامه، محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، نیز هنرمندان کشورمان را همراهی می‌کرد. وی پس از اجرای موسیقی سنتیِ گروه، با حضور بر صحنه و اهدا شاخه‌ها گل، از بانوان هنرمند ایرانی و مسئول گروه، تقدیر کرد.
رایزن فرهنگی ایران حفظ موسیقی سنتی و سنت‌های قومی و محلی را از کارهای ضروری فرهنگی و وظیفهٔ فرهنگ دوستان دانست و از حضور این گروه در بلغارستان، ابراز خوشحالی کرد.
ارکستر و گروه کُر شیراز، به سرپرستی و رهبری احسان سالاری، از فروردین ماه سال ۱۳۸۸ آغاز به فعالیت کرده و طی دوران فعالیت خود، موفقیت‌هایی در عرصه‌های گوناگون به دست آورده است.
شهر ولیکو ترنوا، دومین پایتخت تاریخی بلغارستان در ٢۴٠ کیلومتری شهر صوفیا، پایتخت امروزین این کشور واقع شده و از شهرهای مهم فرهنگی آن است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 352 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:46

نگاهی گذرا به روند ساخت تقاطع چهارسطحی تخت جمشید

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:46

شاهکار جدید مسوولان:

_picrmwb6946RM

_picrmwb6946RM

رئیس هیأت کشتی استان فارس گفت: با توجه به تعداد کم صندلی موجود در ورزشگاه شهید دستغیب، امکان فروش بلیط به علاقه‌مندان و مردم عادی وجود ندارد.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ به نقل از خبرگزاری فارس، زین‌العابدین عرب عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: تدابیر برگزاری به نحو احسن جام‌جهانی کشتی ادامه دارد و تیم قرقیزستان امشب وارد شیراز می‌شود اما مشکل بزرگی که ما داریم و می‌تواند باعث حاشیه‌هایی شود تأمین صندلی لازم برای پذیرایی از علاقه‌مندان این مسابقات است.

وی افزود: جمعیت استانداردی که می‌توان در استادیوم آیت‌الله دستغیب پذیرفت بیش از ۲ هزار نفر نیست اما کسانی که از شیراز به خود ما مراجعه کرده‌اند بیش از ۳ هزار نفر هستند، بگذریم از شهرستان‌ها و استان‌های دیگری که به شهر ما خواهند آمد.

رئیس هیأت کشتی استان فارس خاطرنشان کرد: در شیراز به جد جای خالی یک مجموعه ورزشی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر نیاز دارد و نباید به ورزشگاه شهید دستغیب بسنده شود که در شرایط فعلی با استقرار تجهیزات فیلم‌برداری و اسکوربرد و … امکان نصب و استقرار بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ صندلی در ورزشگاه وجود ندارد و چون دستگاه‌های دولتی هم می‌خواهند به محل بیایند عملاً امکان بلیط‌فروشی باقی نمی‌ماند.

عرب بیان کرد: شبکه استانی فارس، شما، جام‌جم و شبکه سه به‌طور مستقیم این مسابقات را پوشش می‌دهند و علاقه‌مندان می‌توانند در منازل خود از تماشای مسابقه لذت ببرند ضمن اینکه مناسب است در محل‌های شهری به‌ویژه احمدی‌نو صندلی چیده شود و از طریق تلویزیون‌های شهری حتی‌الامکان در مکان‌های سایه و سرسبز بوستان‌ها امکانی برای بهره‌مندی علاقه‌مندان از مسابقات فراهم آید.

این عضو شورای شهر شیراز ابراز داشت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده حداقل بتوانیم پاسخگوی شهرستان‌های استان و جمع کثیری از علاقه‌مندان کشتی باشیم که از مازندران و سایر استان‌ها عازم شیراز هستند.

وی در پایان اظهار داشت: حضور قهرمانان بزرگ ورزشی کیفیت ویژه‌ای به این مسابقات بخشیده و ما شاهد برگزاری رقابتی زیبا خواهیم و تدابیری برای پاکیزگی و نظافت پیرامون ورزشگاه سنجیده شده است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:57

احمدرضا نقیب زاده

احمدرضا نقیب زاده

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز می‌شود.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ، احمدرضا نقیب‌زاده امروز در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: قرارداد بهره‌مندی از ۲۸۶ دستگاه اتوبوس با کارخانه سازنده بسته‌شده و اکنون در حال ساخت است که مطابق قرارداد تا حدود سه ماه آتی کارخانه باید نمونه آزمایشی اتوبوس موردنظر را در اختیار شهرداری شیراز قرار دهد تا از نظر مسائل مختلف مورد آزمون و بررسی قرار گیرد و در صورت تائید بلافاصله باید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری شود.

وی افزود: بعد از اتمام مدت قرارداد با این کارخانه تولید خودرو تا اوایل سال آینده است باید کل این ۲۸۶ دستگاه اتوبوس بنابر قرارداد منعقده در اختیار شهرداری شیراز قرار داده‌شده باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: موضوع خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس «بی آر تی» نیز در بودجه امسال پیش‌بینی‌شده و مراحل اجرایی خط ویژه آن از بلوار شهید رجایی تا بلوار استقلال استمرار دارد و به‌زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: در مورد خریداری و تبدیل تعدادی از تاکسی‌های شهر شیراز به خودروی هیبریدی تاکنون دستورالعمل و ابلاغیه‌ای از وزارت کشور به ما صادر نشده و پیگیری خاصی صورت نگرفته، چراکه اعتبار زیادی برای تغییر این سیستم نیاز است و تعیین فرمولی که بتواند ضمن تأمین منافع دولت و رانندگان تاکسی قابل‌اجرا باشد به جمع‌بندی نرسیده است.

نقیب‌زاده بیان کرد: در مورد تجهیز تعدادی از تاکسی‌های ناوگان تاکسیرانی شیراز به دستگاه کارت‌خوان نیز شهرداری قول داده تا پایان سال این کار را محقق سازد و امیدواریم به وعده خود عمل کنند.

به گزارش فارس، رضاییان معاون وقت استاندار فارس در تیرماه سال ۹۳ از پیوستن تعدادی خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شیراز خبر داد و علاوه بر آن برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در گذشته از پیگیری خریداری تاکسی برقی خبر داده بودند.

در این جلسه همچنین نرخ چهار سرویس شبانه اتوبوسرانی شهرداری شیراز نیز مشخص شد و به تصویب اعضای شورا رسید.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:57

فجرسپاسی

فجرسپاسی

دوسال از آخرین حضور تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در لیگ‌بر‌تر فوتبال کشور می‌گذرد، امروز اما روزی دیگری است و این تیم جوان و خوش‌نام فوتبال کشور می‌توان تنها با کسب یک تساوی، شادی را به جمع مردم ورزش‌دوست شیراز بیاورد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایسنا، اگرچه امروز خیلی‌ها افسوس بازی‌های گذشته و امتیازهایی را که به‌راحتی از دست رفت می‌خورند اما گذشته قابل بازگشت نیست اما می‌توان با یک یا حسین (ع)، نماینده‌ای را از فارس پر افتخار به لیگ بر‌تر فرستاد.

فجر در آخرین بازی نیازمند تساوی است اما همه می‌دانند که این تیم باید با تفکر برد به زمین رقابت پای بگذارد و تما توان خود را برای برداشتن گام آخر، به‌کار گیرد.فوتبال‌دوستان شیرازی همه امیدوارانه، بازی فجر شهید سپاسی و صنعت نفت آبادان را تماشا خواهند کرد. ماراتنی که تا لحظه آخر نفس در سینه همه دوستداران این تیم حبس خواهد کرد.

این روز‌ها پیشکسوتان فوتبال شیراز، مردانی مانند محمد مومنی و حمید مطهری نیز امیدوارند فجر به لیگ‌بر‌تر بازگردد.مطهری در این خصوص گفت: آقای کلانتری برای این تیم زحمت زیادی کشیده و فجر جایگاهی والا در فوتبال ایران داشته است.این پیشکسوت فوتبال با یادآوری خاطرات خود از بازی و مربی‌گری در مقابل فجر، افزود: امیدوارم این تیم که به نام یک شهید است به لیگ‌بر‌تر صعود کند.

محمد مومنی نیز که خود از هم‌بازی‌های علی کلانتری، سرمربی فجر شهید سپاسی بوده است، گفت: کلانتری با بازیکنانی جوان و خوش‌فکر، می‌توانست خیلی زود‌تر صعود فجر را به لیگ بر‌تر قطعی کند.مومنی باور دارد که بعضی حاشیه‌ها کار این تیم را به روزهای آخر کشیده است. در هر حال باید امیدوار بود و به تیم دلگرمی داد و روحیه تا شیراز بتواند با آن سابقه‌ تاریخی و آن مردمان خونگرمش سهمیه لیگ‌بر‌تر را کسب کند تا به‌عنوان تنها تیمی که نام یک شهید را به‌عنوان تاجی بر سرد دارد، در لیگ هم درخشش خوبی داشته باشد.

غلامحسین پیروانی، پیشکسوت فوتبال و سرمربی اسبق تیم‌های فجر شهید سپاسی و برق شیراز نیز بازی این تیم و صنعت نفت را بسیار حساس دانست و در عین‌حال گفت: فجر می‌تواند با صعودش به لیگ بر‌تر، کار بزرگی برای ایجاد تحرکی دوباره در فوتبال فارس رقم بزند.پیروانی گفت: فجر شهید سپاسی اولین تیمی است که به‌نام عزیز یک شهید مزین شده و تا امروز هم با غیرت و اخلاق در عرصه فوتبال خوش درخشیده است و به یاری خداوند امیدواریم به لیگ بر‌تر صعود کند.

امیرحسین پیروانی نیز گفت: دوست دارم عصر دوشنبه از اولین کسانی باشم که پیروزی و صعود تیم فجر را به لیگ بر‌تر تبریک می‌گوید.وی که در کارنامه خود سابقه سرمربی‌گری تیم ملی دانشجویان و تیم‌های لیگ بر‌تر و دسته اول را دارد افزود: فجر شهید سپاسی بازیکنان ارزنده و کادر فنی خوبی دارد اما در یک مقطع کوتاه، سرعت آنان کم شد. این تیم ارزش‌هایی دارد که می‌تواند به صعودش یاری‌رساند.

علیرضا امامی‌فر نیز صعود فجر سپاسی به لیگ بر‌تر را آرزوی تمام فوتبال دوستان فارس و شیراز دانست و گفت: اعتقاد دارم فجر باید برای صعود به لیگ بر‌تر به خودباوری برسد.بازیکن سابق فجر شهید سپاسی گفت: فارس استانی سرشار از استعدادهای درخشان در عرصه ورزش خصوصا فوتبال به‌شمار می‌رود و باید به این استان توجهی بیشتر داشت.

پرویز برومند بازیکن سابق تیم‌ فجر شهید سپاسی، بازیکنان سابق تیم فجر سپاسی نیز گفت: امیدوارم فجر به لیگ بر‌تر صعود کند زیرا شایسته این مهم است.دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: نباید فجر سپاسی موقعیت‌ها را از دست بدهد.

به گزارش ایسنا، فجر شهید سپاسی بی‌تردید عصر دوشنبه کار بسیار دشواری را در پیش خواهد داشت. قرار گرفتن در مقابل تیم با انگیزه صنعت نفت آبادان، در زمین تیم حریف، سختی‌های خود را دارد اما همه به توان تیم جوان فجر و داشته‌های کادر فنی این تیم باور دارند.

فجر شهید سپاسی شیراز علی‌رغم آنکه فصلی بسیار سخت را پشت سر گذاشت اما برای هجی توانستن در اوج مشکلات و کمبود‌ها، یک گام دیگر فاصله دارد.

فوتبال‌دوستان شیرازی امیدوارانه بازی عصر دوشنبه فجر شهید سپاسی شیراز و صنعت نفت آبادان را دنبال می‌کنند و دعاهای خیرشان را در ماه شعبان، همراه تک تک بازیکنان این تیم کرده‌اند و به صعود امیدوار هستند.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:55

_picucrl8137UC

_picucrl8137UC

بانوی دونده‌های شیرازی در مسابقات دو ماده ۵ کیلومتر قهرمانی آسیا صاحب یک نشان برنز شد.  به گزارش شیراز۱۴۰۰، اسدا…‌پور داود رئیس گروه توسعه ورزشهای همگانی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: دو ۵کیلومتر بزرگسالان بالای ۵۵ سال قهرمانی آسیا با شناخت نفرات بر‌تر به میزبانی کشور سنگاپور به پایان رسید و مرضیه تنگستانی بانوی ورزشکار شیرازی توانست به نشان برنز دست یابد.
وی افزود: همچنین در ماده دو هزار متر این بانوی دونده شیرازی به مقام چهارم این ماده دست یافت. تنگستانی دونده مدال آور شیرازی در گذشته نیز مدال‌های آسیایی این رشته را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانیده است.
پور داوود خاطر نشان کرد: دو بزرگسالان جزو رشته‌های زیر مجموعه کمیته ورزش بزرگسالان هیات ورزش‌های همگانی استان فارس است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:55

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: یکی از طولانی‌ترین و زیباترین پل‌های هوایی شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس، محمد فرخزاده اظهار داشت: این پل با طول عرشه ۶۰ متر در بلوار رحمت مقابل بوستان کاج قرار داشته و با اعتباری بالغ‌بر ۴۸۰ میلیون تومان پس از رفع مشکلات تأسیسات برق با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان شیراز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز سپس از شناسنامه‌دار شدن پل‌های هوایی عابر پیاده شهر شیراز خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن پل‌ها بررسی وضعیت سازه‌ای و آسیب‌شناسی آنها است.

shiraz1400.ir-20160516-0001

shiraz1400.ir-20160516-0001

وی افزود: در فاز نخست طرح، وضعیت موجود پل‌ها شامل نوع سازه و اتصال، طول و عرض عرشه، ارتفاع، پوشش کف، سقف، بدنه و روشنایی آن موردبررسی قرار گرفت.

فرخ زاده ادامه داد: در فاز دوم بررسی جانمایی پل‌ها، وضعیت سرویس و نگهداری و اولویت‌های اجرایی آن شامل نورپردازی، روشنایی، زیباسازی و … در دستور قرار گرفت که تا یک ماه آینده بانک اطلاعاتی آن به‌طور کامل در سه بخش وضعیت موجود، آسیب‌شناسی و بازسازی و نوسازی تدوین و برای اجرا مهیا می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز اضافه کرد: با استاندارد شدن فاصله تابلوهای تبلیغاتی از کف و سقف این امکان به وجود آمده که با ترکیب رنگ، نورپردازی و فضای سبز، پل‌های هوایی را به فضاهایی جذاب و برانگیزاننده تبدیل کرد که ضمن تشویق شهروندان به استفاده از آن، به جذابیت بصری آن نیز افزوده می‌شود.

این مدیر شهری با تأکید بر این‌که یکی از راه‌های ترغیب شهروندان به استفاده از پل‌های هوایی، افزایش جذابیت پل‌ها است، بیان کرد: در نظر داریم پس از تکمیل اطلاعات کامل ۸۶ پل عابر پیاده شیراز، بلافاصله فاز سوم آن شامل نوسازی و بازسازی پل‌ها تا پایان سال جاری عملیاتی سازیم.

مهندس فرخ زاده با بیان اینکه از نظر حفظ منظر و مبلمان شهری نمی‌توان به تعداد نامحدود در شهر پل هوایی ساخت، تصریح کرد: چنین اقدامی نشانگر آن است که آموزش‌های لازم به شهروندان در زمان کودکی تا بزرگ‌سالی به‌خوبی ارائه نشده و امنیت عبور و مرور بر روی زمین نیز به‌واسطه افزایش خودروها و سرعت‌بالای حرکت آنها کاهش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با تبدیل پل‌های عابر پیاده به گالری، فضای سبز و … می‌توان فضاهایی را به وجود آورد که فرد ترغیب شود از آن استفاده کند و درعین‌حال پیام‌های آموزنده، آموزشی و حقوق شهروندی نیز به شهروندان منتقل شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از راه‌اندازی چهارمین پل مکانیزه شهر شیراز مجهز به پله‌برقی در دروازه کازرون خبر داد.

مهندس محمد فرخ زاده با بیان اینکه این پل با هدف تردد ایمن شهروندان در منطقه دو شهرداری شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: پس از پیگیری‌های و جلسات متعدد، مشکل ورود پله‌برقی این پل حل شد که اکنون نیز در مرحله پایانی نصب و راه‌اندازی قرار دارد.

وی افزود: اعتبار ساخت این پله‌برقی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام‌شده است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:55

121152

121152

بوی ماهی و میگو، صدای نه چندان دلنشین دستفروشان و دوره‌گردان، نالهٔ اگزوز اتوبوس شهری، چهره‌های متفاوت آدم‌های جور واجور و… این‌ها تصاویری است که با شنیدن نام محله دروازه کازرون در ذهن هر شیرازی نقش می‌بندد.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ به نقل از ایلنا ، دروازه کازرون و محله‌های اطراف آن یکی از مراکز اصلی بافت تاریخی شیراز است که هسته اولیه شکل‌گیری شهر نیز محسوب می‌شود.

یکی از مراکز مهم در این دروازه که هنوز هم ارزش تاریخی و مذهبی فراوانی دارد بقعه امامزاده سید تاج‌الدین غریب بوده که نام او «جعفر بن فضل بن علی بن ابی طالب» و دارای ۲ لقب تاج‌الدین و غریب است.

بنای آرامگاه این امامزاده در دوران قاجار ساخته شده و بر سر در آن تصاویری از  کربلا، طبیعت، فرشتگان و گل و بوته دیده می‌شود که با کاشی هفت رنگ زینت یافته است.

این بقعه گنبدی نیلوفری دارد و در کوچه‌ای که به بازار میوه فروش‌ها منتهی می‌شود قرار گرفته است. حیاط بقعه مربعی شکل است که در وسط آن حوض سنگی قرار دارد.

همین ویژگی‌های منحصر به فرد است که در میان همه ناهنجاری‌های دیداری و شنیداری محله دروازه کازرون، بقعه این امامزاده را به نگینی در دل محله دروازه کازرون تبدیل کرده است.

نگینی که مامن و ماوای بسیاری از مردم ساکن این محله به ویژه ورزشکارانش بوده است.

دلخوری‌های مردم

اگر چه محله دروازه کازرون یکی از بافت‌های قدیمی و تاریخی شیراز محسوب می‌شود اما تبدیل شدن این محل به محل عرضه میوه، تره‌بار، ماهی و مرغ در کنار فعالیت دستفروشان و وجود مغازه‌هایی با نمایی غیرمعمول، ازدحام و انباشته شدن ضایعات و پسماندها که غالبا با بوی نامطبوع همراه است و… چهره زشتی را به این منطقه از شهر شیراز داده است. چهره‌ای که اینک با جهانی شدن این محله منافات زیادی دارد.

دروازه کازرون میزبان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی

شاید خوشبین‌ترین افراد هم گمان نمی‌کردند که ورزشگاه پیردستغیب با آن شرایط خاص خود بتواند مجوز میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی را از فیلا اخذ کند. ساختار و تاسیسات فرسوده این ورزشگاه باعث شده بود تا ورزشگاه پیر موجود در محله دروازه کازرون اندک اندک به دست فراموشی سپرده شود.

اما تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برای احیای این مجموعه پیر باعث شد تا خونی تازه در شریان‌های یکی از نوستالژیک‌ترین اماکن ورزشی شیراز روان شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به حمایت‌های مجموعه استانداری از میزبانی شیراز در مسابقات جام جهانی کشتی می‌گوید: اگر این حمایت‌ها نبود به هیچ عنوان کار بزرگ این چنینی رخ نمی‌داد.

حیدر علی کامیاب می‌افزاید: اتمام طرح بهسازی ورزشگاه شهید دستغیب ظرف مدت کمتر از سه ماه باعث شد تا این نکته اثبات شود اگر همت باشد، هر اقدام عمرانی امکان‌پذیر است.

وی که معتقد است با اقدامات انجام شده در بحث زیرساختی، مجموعه شهید دستغیب شیراز تا ۲۰ سال آینده نیازی به بازسازی ندارد، می‌گوید: با تکمیل تعمیرات اساسی این مجموعه، استان فارس و شهر شیراز دارای یک سالن زیبا و استاندارد برای برگزاری مسابقه‌های ملی و بین‌المللی ورزش‌های غیرتوپی است.

خیلی دوست دارم در محله خودمان قهرمان جهان شویم

اما در محله‌ای که قهرمانان و پهلوانان زیادی را به جامعه ورزش معرفی کرده است،امروز یک قهرمان المپیک زندگی می‌کند.

امید نوروزی که زندگی در این محله قدیمی شیراز را برای خود افتخار می‌داند می‌گوید: سال‌هاست در این محله و زیر سایه امامزاده زندگی و تمرین کرده‌ام.

نوروزی که به راحتی می‌توان غرور خاصی را بابت میزبانی خوب شیرازی‌ها از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی در نگاهش دید، قهرمانی تیم ملی را در محله‌اش یکی از آرزوهایش عنوان می‌کند و می‌افزاید: خیلی دوست دارم در محله خودمان قهرمان جهان شویم.

به هرحال تا چند روز دیگر تب‌کشتی در شیراز به اوج خود می‌رسد و نخبه‌ترین گوش شکسته‌های جهان روی تشک ورزشگاه زیبای شهید دستغیب پنجه در پنجه یکدیگر می‌گذارند، غافل از اینکه بوی ماهی و میگو، انباشت پسماندها، فریادهای گوش خراش دست فروش‌ها و… همچنان روح رهگذران از محله دروازه کازرون را آزار می‌دهد…

شاید باید باورکرد که این محله هم مانند ورزشگاه شهید دستغیب نیاز به نگاهی متفاوت با اراده‌ای قوی دارد.

گزارش: محمدجوادشلتوک کار

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...
ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shiraziha بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:54